Хм, интересно решение, че ми стана интересно с времетраенето на рекламите. Досега е максимум 12 минути на 1 час, а с предложенията денонощието е разделено на 2 половинки от 6 до 18 и от 18 до 6, в които рекламното време ще е максимум 20% от всяка част от 12 часа. Демек 20% от 12 часа, са 144 минути за 12 часа. В същото твърдение 12 часа са 720 минути. 20% от 720 минути са 144 минути. В продължение от 12 часа (720 минути) ще може да има 144 минути реклами. Което по сметки 12 часа по 12 минути са 144 минути. Което сега току-що осъзнавам, че просто отпада формулировката 12 минути максимум на час, с други думи да си стигна до мисълта, ще може в прайм тайм както и ще стане, ако приемат предложенията да ни спамят с повече от 12 минути реклами...бляк
Точно така. Промените са предвидени във вече приетата Директива за аудиовизуални медийни услуги, въпрос па време беше да бъдат приети разпоредбите в националното законодателство. ЕС винаги следва тенденцията за легализиране на търговските съобщения. В случая 12-е минути на час се запазват, но вдействителност - освен ако държавите членки не предвидят нещо друго - се дава възможност в 1 астрономически час(като част от по-големия времеви сегмент) да се излъчват повече от 12 минути реклами(ако има и интерес от рекламодателите, естествено)
И нещо допълнително - времевите периоди са три, а не два: от 6.00 до 18.00, праймтайма от 18.00 до 00.00, и нощен от 00.00 до 06.00, в който няма никакви ограничения(включително и 20-е процента, тоест 12-е минути)