BG TV Talk
29 September 2022 23:43:16
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
  Home Help Search BG TV News CN BG Fans Ask Facebook Contact us Staff List Login Register  

NOVA NEWS | новини и коментари

Pages: 1 ... 4 5 [6] 7   Go Down
  Print  
Author Topic: NOVA NEWS | новини и коментари  (Read 21869 times)
The TV Boy
Админ
Маниак
******
Offline Offline

Posts: 2 304


Администратор


« Reply #100 on: 11 December 2021 22:16:57 »

Nova News става N1 през 2022.


Дирк Геркенс: NOVA обединява усилия със CNN в стартирането на нов канал в България – N1

Ще започнем високобюджетни международни копродукции и ще осъществим мащабна технологична модернизация, заяви главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп в интервю за „24 часа“

- Г-н Геркенс, как приехте новия си пост? Ще управлявате най-голямата медийна група у нас, която по своите мащаби и медии, които събира под една шапка, няма аналог в България.

- Да приема позицията в „Нова Броудкаситнг Груп“ беше съвсем логична стъпка след повишаването на Николай Андреев да поеме управлението на Vivacom. Други фактори бяха, че познавам компанията много добре поради участието ми в процеса на придобиването й, както и големият ми опит на подобни позиции в Унгария, където управлявах и двeте частни национални телевизионни компании.

РЕКЛАМА

- Поемате управлението на „Нова Броудкастинг Груп“ като неин главен изпълнителен директор, след като почти година отговаряхте за медийната група от страна на новия й собственик „Юнайтед Медия“. Имате ли вече готова концепция за развитието на "Нова", каква ще е стратегията ви?

- Ако трябва да бъдем точни, аз отговарям за съдържанието и рекламните продажби в „Юнайтед Медия“, а Александра Суботич е главен изпълнителен директор. За първи път поемам управлението на компания с подобно качество – както по отношение на финансите, така и по отношение на хората. Целта ми е да продължа фантастичната история на успеха на „Нова Броудкастинг Груп“ и да се опитам да допринеса с опита си в някои области, но съм сигурен, че това ще е и възможност за мен да се уча от страхотните си колеги. Имаме много силни позиции в дигиталната сфера и много бих искал да се разрастваме още повече в тази посока.

- Какви ще са приоритетите ви? Ще развивате ли с предимство българско съдържание и какво, след като масово европейските комерсиални канали излъчват почти еднакви формати, леко преработени спрямо местните особености?

- NOVA има много балансирано съдържание и поради липсата на успешни нови международни формати с достатъчен мащаб, се налага да разчитаме в по-голяма степен на местни продукции, което е възможно единствено благодарение на доброто качество и конкурентните цени. Работил съм на пазари, където цената на подобно съдържание е по-висока и си принуден да развиваш развлекателни предавания в студио, като например игри. Силно вярвам в големи събитийни предавания през уикенда, както и риалити предавания като „Игри на волята” или Hell’s Kitchen, които са изключително успешни. „Нова Броудкастинг Груп“ продължава да бъде сред най-големите продуценти на български сериали. Предлагайки още по-интересни нови филмови проекти на българската аудитория, няма да отстъпим от завоюваните позиции.

- Кое е най-важното съдържание за една политематична телевизия като „Нова“, за да получава тя доверието на аудиторията, но и високи рейтинги? Какво трябва да е съотношението между новини и актуални предавания и забавните програми например?

- Новините са съществена част от нашата програмна схема и смятам, че нивото на новините и информационно-развлекателните предавания, които имаме в момента, е високо. Разбираме, обаче, че част от аудиторията ни иска да има непрекъснат достъп до новини, което е причина за решението ни да надградим NOVA NEWS в N1 – 24-часов специализиран новинарски канал с голям обем оригинални предавания, развиван в тясно сътрудничество със CNN.

- Как ще пазите свободата на „Нова“ и на журналистите в нея? Имате опит с подобни битки още в Унгария през 2014 г., когато се опитвате да опазите RTL Klub от намерението за прогресивен данък. Тогава казвате, че това е опит да се отърват от една от последните свободни масмедии, които свободно изразяват мнението си.

- „Юнайтед Груп“ поддържа най-високите стандарти по отношение на независимостта на новините, както е доказала през годините, така че това важи и за България. А ситуацията в Унгария беше напълно абсурдна и този данък първо беше намален, а след това напълно отменен.

- Ще има ли обмяна на съдържание между „Нова Броудкастинг Груп“ и останалите канали на „Юнайтед Медия“, които са почти 50?

- Абсолютно. Вече започнахме да обменяме ноу-хау и идеи за формати между различните канали. Освен това ще тестваме някои от нашите сериали - български в Гърция, например. Сега, след като вече имаме достатъчен опит на регионално ниво, целта ни е да започнем високобюджетни международни копродукции. За тази цел съвсем наскоро създадохме специален отдел, който се занимава с продукция и дистрибуция.

- Ще има ли персонални промени в „Нова“, както и в групата?

- Не смятам. Екипът е изключително професионален и има невероятен опит.

- Ще променяте ли тв каналите на „Нова Броудкастинг Груп“, ще придобивате ли нови?

- Докато работих в TV2 в Унгария, стартирах 10 кабелни канала за една година, но ситуацията с „Нова Броудкастинг Груп“ е различна, тъй като портфолиото от кабелни канали вече е много силно и балансирано. Неотдавна пуснахме третия си спортен канал, а NOVA NEWS ще бъде обновен следващата година. Ще проведем разговори с дистрибуторските си партньори и ще преценим какъв интерес има към потенциални нови канали. Освен това ще бъдем по-агресивни в нови сфери като 4K и ще осъществим мащабна технологична модернизация, след като се преместим в новата си сграда догодина.

- Каква е стратегията ви за спортните канали - вие сте техен голям почитател и в Унгария, какво ще предлагат те на зрителите?

- Да, аз съм голям почитател на спортните канали, като стартирах много от тях в редица територии. Току-що подновихме правата си за английската Висша лига и добавихме към предложенията си и германската Бундеслига. Въпреки че баскетболът в България не е толкова популярен, колкото в Гърция или в бивша Югославия, решихме да се разширим и в тази сфера, придобивайки правата за излъчване на мачовете от Международната баскетболна асоциация през следващите години, включително на българския национален отбор. В кабелните канали ще добавим и нишово съдържание и ще се опитаме да задържим големи събития като световното и европейското първенство по футбол в „Нова Броудкастинг Груп“. Скоро ще обявим важни новини в тази посока.

- “Нова Броудкастинг” е единствената тв група у нас, която отскоро има и вестници. Навремето един известен у нас американец - Албърт Парсънс, първият шеф на Би Ти Ви, обясняваше, че компанията на Рупърт Мърдок “Нюз Корпорейшън” - тогавашният собственик на телевизията, няма интерес да купува вестници у нас, след като не знаят езика и съответно съдържанието им. Вие как смятате да развивате вестниците?

- Ние сме единствената група, която предоставя 360-градусови медийни възможности. Не е тайна, че печатната индустрия бележи спад и оцеляването ѝ преминава през подходяща дигитална трансформация, към която се стремим. Нямаме планове за придобиване на нови печатни издания.

- Медийната група има и 4 радиа, два музикални канала - The Voice и Magic, какво ще се случва с тях?

- Ще ги запазим и ще ги развиваме, като допълнително увеличаваме синергията с нашите телевизионни канали. Когато работех в RTL, постоянно се опитвахме да съчетаваме телевизионни и радиоактиви.

- Как се промениха зрителските навици през последната година, белязана от COVID, и как това влияе на тв съдържанието?

- Съвсем логично общата гледаемост се увеличи и NOVA предприе смелата стъпка да продължи да увеличава съдържанието въпреки временното намаляване на рекламните бюджети. Това се оказа много умно решение и затвърди позициите на NOVA на абсолютен лидер на пазара. Очевидно спортът е сферата, която пострада най-тежко, тъй като състезанията бяха временно спрени.

- Когато “Юнайтед Груп” придоби “Нова Броудкастинг Груп”, вече беше собственик и на “Виваком”. Това породи съмнения сред останалите медии дали рекламата на телекомуникационния оператор няма да отива с предимство в медиите на “Нова”. Днес, след като досегашният шеф на “Нова” Николай Андреев пое ръководството на “Виваком”, отново възниква същият въпрос - възможно ли е групата да е с приоритет пред останалите медии за реклама? Това е тема, която засяга целия медиен пазар.

- Не мисля така. Както bTV, така и ние получаваме бюджети от всички телекомуникационни оператори.

Поради

по-голямата ни

и по-градска

аудитория обаче

е логично ние

да получаваме

по-голям дял

- У нас много често се казва, че рекламният ни пазар е малък. В момента обаче той расте с тенденцията да си възвърне нивата отпреди пандемията и дори да ги задмине. Как възприемате рекламния пазар у нас и какви са прогнозите ви за него?

- Пазарът е с добри размери, въпреки че цените са ниски. Вярвам, че има голям потенциал за растеж. Трябва да избягваме намаляване на цените, което би довело до ситуации, подобни на тези в Унгария или Румъния, където кампаниите не могат да бъдат осъществени и рекламодателите не могат да планират кампаниите си адекватно.

- Близо 20 години сте начело на най-големите телевизии в Унгария - първо на RTL Hungary, после на конкурентната TV2. Как и защо приехте поканата да станете част от “Юнайтед Груп”?

- Причината да се присъединя към “Юнайтед Груп” се дължи основно на личните отношения, които имам с някои от ключовите хора в компанията, както и на предприемаческата им култура. В сравнение с предишния ми опит процесите на вземане на решения са изключително бързи, а темпото на разрастване е невероятно. Не познавам друга TMT (технологична, медийна и телекомуникационна - б.а.) компания, която да се е разраснала толкова много на няколко пазара за толкова кратък период от време.

- С новия ви пост в “Нова” се получи забавна рокада - на практика вие заехте мястото, на което преди години беше Павел Станчев. Същевременно той в момента управлява унгарската TV2, на която пък вие бяхте шеф преди години. Двамата познавате ли се и споделяте ли помежду си опит за двете медии?

- Да, доста е забавно. Познаваме се добре, тъй като той работеше за мен известно време, докато бях в RTL.

- Как семейството ви възприе новия ви пост в чужда държава?

- Семейството ми е свикнало с международните ми ангажименти и ги възприема нормално. Това лято прекарахме доста време в България – в София и на Черноморието, и много им хареса.
Report Spam   Logged
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by EzPortal
Bookmark this site! | Upgrade This Forum
Free SMF Hosting - Create your own Forum

Powered by SMF | SMF © 2016, Simple Machines
Privacy Policy