Сезонът на Мастър продукциите в ефира на bTV прикова зрителите пред малкия екран
Тематичните канали в bTV Media Group удвояват аудиторния си дял.
През март bTV даде старт на пролетния телевизионен сезон с най-добрите световни и локални продукции в България. Сезонът на Master продукциите по bTV, заедно с информационния Master - bTV Новините и bTV Репортерите оформят челото на класацията топ 50 за месец март според зрителите във всички таргет групи. Забавлението за зрителите започна на 1 март с втория сезон на носителя на приза Мастър сред кулинарните предавания световния телевизионен хит MasterChef- близо 39% аудиторен дял и почти 1 млн. зрители. Той бе последван от Master-a сред телевизионните формати за таланти България търси талант (близо 47% аудиторен дял и 1 мил. 330 хиляди зрители), първото по рода си социално риалити Бригада Нов дом (близо 39% аудиторен дял и средно 1 мил. 12 хиляди зрители) и Master-a на българските сериал Столичани в повече близо 37% аудиторен дял и почти 1 млн. зрители.
Сред най-атрактивните програми за зрителите през март са още хитовият фентъзи сериал Хрониките на Шанара на MTV, който bTV излъчи само два месеца след световната му премиера, предаванията Папараци, Комиците и Шоуто на Слави, както и хитовите, и обичани родни и световни филмови заглавия Последният ерген, Последният екшън герой и други.
bTV затвърждава тенденцията да привлича по-голям брой зрители за сметка на втората по гледаемост медия, сочат данните на ГАРБ за март 2016 г. Разликата в среднодневния аудиторен дял на bTV и втората по гледаемост телевизия през март достига до 67%. При младите зрители на възраст 18-34, bTV отчита 1,5 пъти по-голям аудиторен дял от прекия конкурент, както и в групата 18-49 в полза на bTV.
С традиционно силни резултати са bTV Новините в 19.00 часа и предаването bTV Репортерите, които заемат водещи позиции в класацията на новинарските предавания. Централният новинарски блок на bTV остава категоричен избор на зрителите и през март 2016 г. като журналистите в нюзрума на медията печелят доверието на по-голям брой зрители. Разликата в гледаемостта на bTV Новините в 19.00 и централната емисия на втората по резултати телевизия е 75%, или 1.8 пъти повече (TG All4+). За аудитория 18-34 и 18-49 разликата е съответно 61% и 56% в полза на bTV.
Тази сутрин по bTV отново е най-предпочитан сред сутрешните блокове на националните медии. Най-голяма процентна разлика (118%) между предаването на bTV и втория по гледаемост блок се вижда в целевата група 18-34. Сред актуалните предавания Лице в лице привлича най-голям брой зрители от цялата ТВ аудитория, а най-гледаното публицистично предаване през уикенда е 120 минути.
В класацията топ 50 за месец март попада и приятелската среща между Португалия и България, излъчена по bTV Action. Успехът на тематичния канал от портфолиото на bTV Media Group не е случаен. bTV Action, заедно с останалите тематични канали в групата, повишават аудиторния си дял с близо 50% в сравнение с месец март 2015г. сред целевите групи 18-34г. и 18-49г. Най-голям ръст сред младите бележат bTV Cinema, bTV Action и RING, а bTV Cinema, bTV Comedy и bTV Lady при зрителите на възраст 18-49г.