Прайм-тайм продукциите и новините на bTV са изборът на зрителите през април
Тематичните канали в bTV Media Group устойчиво увеличават аудиторния си дял
Месец април донесе поредното признание за bTV като най-гледан от зрителите телевизионен канал. За втори пореден месец прайм-тайм продукциите на медиата са най-гледаните предавания от телевизионната аудитория в различните целеви групи. На челна позиция в различните възрастови групи безспорно триумфира петият сезон на България търси талант. В челната тройка влизат още сезон 2 на кулинарното шоу MasteChef, първото по рода си социално риалити Бригада Нов дом и сериалът Част от мен. Непосредствено след тях в различните таргет групи влизат Master-a на българските сериал Столичани в повече, забавното риалити Българи на три морета, bTV Новините и bTV Репортерите.
Сред най-атрактивните програми за зрителите през април са още Шоуто на Слави, Папараци и Комиците, както и хитовите, и обичани родни и световни филмови заглавия Хрониките на Шанара, Топло, Шефове гадняри, Шпионски свалки и други.
С традиционно силни резултати през април са bTV Новините в 19.00 часа и предаването bTV Репортерите, които са и категоричният избор на зрителите като средство за информация. Разликата в гледаемостта на bTV Новините в 19.00 и централната емисия на втората по резултати телевизия е близо 100%, или 2 пъти повече (TG All4+). В класацията през април влизат и специалното интервю на Цветанка Ризова с премиера Бойко Борисов Питай Премиера, публицистичните предавания 120 минутии и Лице в лице. Тази сутрин по bTV отново е най-предпочитан сред сутрешните блокове на националните медии. Най-голяма процентна разлика (100%) между предаването на bTV и втория по гледаемост блок се вижда в целевата група 18-34.
В класацията топ 50 за месец април при зрителите на възраст 19-49 и 18-34 попадат 3 срещи от УЕФА Шампионска Лига, излъчени по bTV Action. Успехът на тематичния канал от портфолиото на bTV Media Group не е случаен. През април екшън каналът започна премиерното излъчване на два хитови сериала Стоте и Готъм, повторението на централната новинарска емисия на bTV Новините в 21.00 часа отчита все по-висок зрителски интерес, а най-престижните футболни първенства в света са част от праграмната схема на канала. bTV Action, заедно с останалите тематични канали в групата, продължават да повишават аудиторния дял на bTV Media Group както в сравнение с месец април 2015г., така и спрямо тематичните канали на MTG сред различните целеви групи. Най-голям ръст сред младите бележат bTV Action (101%), bTV Lady (71%), bTV Cinema (39%) и RING (37%), а bTV Action (67%) и bTV Lady (54%) и при зрителите на възраст 18-49г. През април процентната разлика между основните канали bTV и Нова сред всички зрители (All4+) е 81% ( или 1.8 пъти), в останалите таргет групи разликата е съответно 1.6 пъти (59% при 18-34) и 1.5 пъти или 53% при 18-49.
Водещата позиция на bTV на телевизионния пазар у нас се потвръждава и от проучване на агенцията за социологически проучвания GfK България. Според него bTV заема челни позиции в категориите най-гледан канал в България (38%), любим телевизионен канал (34%) и най-висока спонтанна разпознаваемост на марката (44%).
Проучването затвържвава водещата роля на предпочитан източник на информация за България на емисиите новини и публицистичните предавания на bTV. За 49% от гледащите телевизия в часовия пояс от 19:00 до 20:00 часа bTV Новините са първи източник на информация за събитията от страната и света, а сред зрителите, имащи доверие в медиите (които са над 80%) 45% посочват, че bTV е медията с най-висока степен на доверие (45%).