Умишлено не качвах всеки ден рейтингите, които получавахме от двете телевизии, за да мога направо да публикувам тази сравнителна табличка.
Долу са събрани рейтингите, разпратени от PR отделите на bTV и NOVA или взети от сайтовете на предаванията. Както се знае, данните на GARB са получени от bTV, а тези на Nielsen - от NOVA.
Тази година имаме само един "сблъсък на данни" в един и същ ден. Важно е да се отбележи обаче, че за този случай става въпрос за различно време. Данните за Masterchef са за слота 21:00-22:30, а данните на Nielsen за "Като две капки вода" са за целия слот на предаването между 20:00 и 23:00 и нямаме данни по часове/минути, за да преценим обективно дали има отлив на зрители от NOVA към bTV по времето на Masterchef.
Интересно е, че NOVA "си примълчават" за старта на "Откраднат живот", но споделят данни за 3-ти март. Това ме навежда на мисълта, че успехът за старта не е бил толкова голям.
Данни за специалното издание на "Шоуто на Слави" не сме получавали, защото това никога не е и било практика на bTV - за това издание данни ще имаме в TOP50 таблицата на GARB и Nielsen за месеца.
Любопитно е и, че вторият епизод на "Гласът на България" е с по-голяма гледаемост спрямо първия епизод за сезона.
EDIT:Нови данни, този път от GARB, за рейтинга на старта на "Като две капки вода" в понеделник, 27.02, и втора "битка на данни между двете агенции".
Става въпрос за категорията All4+ като средният аудиторен дял на предаването е бил 28%. За сравнение - Nielsen дават в същата таргет група за същото предаване 34,5% среден аудиторен дял.